torsdag 1 december 2011

Röda villan räddade mig

Södermanlands Nyheter Publicerad 1 december 2011

När jag gick i högstadiet, var jag i skolan två dagar av fem, men då var jag mest i ­korridoren. Jag hade det jobbigt hemma och i skolan. Jag började med droger, blev avstängd från skolan.

Nu är jag i skolan varje dag. Röda villan har gjort så att jag vill gå i skolan och jag kan prata ut med lärarna. Nu sköter jag mig tack vare att jag började på Röda villan. Och de har gjort att jag tycker om skolan.
Jag ­slutade efter åttan och ­började här, nu sköter jag mig och det känns bra. Nu har jag ­mognat till och det är skönt att Röda ­villan finns för dem som har det ­jobbigt hemma och i ­skolan.
Anonym

Skrivet 1 dec 2011 11:47 NAS

Jag Hoppas att Krister Pettersson, Åsa Ridne och framför alla Marco Venegas har läst denna. Marco Venegas, Du som påstår att jobba för ungdomar, SVEK INTE DEM. Åsa Ridne kommer till Navet 20111208 att informera Navet personal. Kom och vara med och ifrågasätta henne. Marco har vägrat att svara när rektor och biträdande rektorer har ringt honom. Marco, Krister, Åsa, kom till Navet och träffa ungdomarna, ungdomarna som Ni vill svika!!!